Shockwave / Radierende Shockwave terapi

Hos Profysionel har vi mulighed for at inddrage apparaturbehandling, som en del af vores behandling. Her tilbyder vi trykbølgebehandling eller Radial Shockwave Terapi som det hedder.

Shockwave behandling er en hurtig og effektiv behandlingsform af skader i muskler og sener, hvor du ikke skal igennem operation, have kortison injektion eller medicin forud for behandlingen.

Radierende Shockwave terapi benytter vi med stor effekt på seneirritation og muskelsene problematikker (myofacielle problematikker).

Radial Shockwave Terapi findes særligt egnet til problematikker som:

• Hælspore
    • Hælsenesmerter (Facitis plantaris)
    • Skuldersmerter (fx Supraspiantus tendinit)
    • Springerknæ (jumpers knee)
    • Løberknæ (runners knee)
    • Slimsæks irritation (bursit) fx Trochanter Bursit.
    • Golf- eller tennisalbue (golfers / tennis albow)
    • Muskelsmerte

Hvilke fordele er der ved Radierende Shockwave terapi?

Radierende Shockwave Terapi giver ofte kortere og effektive behandling-forløb. Vi ser ofte hurtige resultater på sværtbehandlede tilstande, hvilket accelerer behandlingsforløbet forud for en eventuel genoptræning. Behandlingen er uden bivirkninger. Du kan dog opleve lokal ømhed i området hvor vi har behandlet.
På grund af den store effektivitet anbefales Radial Shockwave behandlingen inden for ortopædi, ofte før kortisonbehandling (blokader) og operation.
Der ligger efterhånden mange videnskabelige studier, som viser at Radierende Shockwave Terapi som behandlingsmetode har en god effekt på en række skader i kroppens sener og muskler.

Shockwave / Radierende Shockwave terapi

Hos Profysionel ser vi Shockwave-behandling som et tillæg til de øvrige tiltag, vi tilbyder dig i et behandlingsforløb. Der foreligger ALTID en grundig undersøgelse og årsagsforklaring før vi begynder at “skyde” på dig. Vi vil altid komme med evidensbaserede løsninger til dit problem/skade. Oftest vil du modtage en kombination af manuel terapi, træningsvejledning og hvis det findes nødvendigt vil vi inddrage den radierende Shockwave terapi.
Afhængig af hvor besværet du er og hvor på kroppen skaden lokaliseres, justerer vi kræften i slaget og antal af slag per sekund – således bliver behandlingen tålelig for dig.

En shockwave behandling vil oftest tage mellem 5-15 min og vil bestå af 1000-6000 slag. Shockwave behandling vil i tilbydes en gang per uge i den periode det inddrages i behandlingsforløbet.
Det forekommer, at der er patienter, der er fuldstændig smertefri efter en behandling, men oftes kræves der mellem 3-6 behandlinger med 5-10 dages mellemrum for at opnå et vedvarende resultat. Du vil godt kunne benytte dit skadede område i perioden, men du vil blive nøje anvist i hvor stor din belastning på vævet må være.

Gør det ondt at få shockwave terapi?

Radierende Shockwave Terapi er en relativ aggressiv behandlingsform. Derfor kan den opleves som smertefuld på nogle områder. Fx ved muskel/sene skader siddende nær knogleudspring eller hæfte vil smerten være større end hvis den sidder i en stor muskelbug. Dette vil vi forsøge at tage højde for og tilpasse trykket på de radierende trykbølger. Heldigvis for dig er Shockwave terapi effektivt og tager kun få minutter og ubehaget stopper så snart behandlingen stoppes.

Hvem må IKKE modtage radiende shockwave terapi:

Du skal undgå Radial Shockwave Terapi, hvis du modtager kortison-injektioner, antiinflammatorisk lægemiddel eller blodfortyndende medicin. Har du hjertebesvær, en øget blødningstendens eller er gravid, skal vi ikke benytte Radial Shockwave Terapi i din behandling. Du må ikke indtage nogen antiinflammatorisk medicin fem dage før behandlingen eller direkte efter dens afslutning.

Hvad koster radierende shockwave terapi hos Profysionel?

Som tidligere skrevet benytter vi Radierende Shockwave Terapi som et tillæg, hvis vi anser det som nødvendigt i et forløb. Du vil bliver grundigt forklaret, hvorfor og vi benytter det kun såfremt du har accepteret det.

Da vi ser det som et tillæg tillader vi os at tillægge et tillægsgebyr på 150 kr. per behandling til den i forvejen bookede konsultation.

Pris for Radierende
Shockwave Terapi / trykbølger

Tillægspris for Shockwave

200 kr

Radierende Shockwave Terapi tilbydes som et tillæg til din i forvejen bookede konsultation.