Manuel terapi

Manuel terapi betyder i alt sin enkelthed at behandle med hænderne.
Hos Profysionel tilbyder vi dette af flere faggrupper. Herunder fysioterapi, kiropraktik og massage. Når vi hos Profysionel benytter os af manuel terapi er det ofte, som følge af et funktionstab og begrænset bevægelighed, som også forårsager smerter.

Dine smerter kan være opstået af flere årsager. Ens for disse årsager er, at når det kommer til benyttelse af manuel terapi, er det vores fornemmeste opgave at lindre dine smerter eller symptomerne på din skade, så du oplever, at du får det bedre.

Da vi i stor grad bygger vores klinikfællesskab op på vores tværfaglighed, vil vi altid guide dig mod hvad der er bedst for dig. Dette vil vi gennem en grundig forundersøgelse og diagnosticering.

Forskning har vist, at manuel terapi i kombination med korrekt træningterapi giver et af de mest positive resultater for patienterne. Derfor ser vi manuel terapi som et vigtig fagredskab i stort set alle vores forløb. Kort sagt – går du med smerter, som du kunne være foruden, så vil det altid give dig en bedre fornemmelse i kroppen.

Dette om du modtager behandling for lindring og velvære, men også om du kommer for at forebygge eller forbedre dit perfomance niveau gennem træning – øget bevægelighed, mindre smerte i dine muskler og led vil give dig bedre forudsætninger for en god træning.

Der findes et hav af forskellige begreber inden for manuel terapi: du har muligvis mødt og er blevet forvirret af flere af dem. Blot for at liste nogle af behandlingsbegreberne op: Myofascial release technique, Traktion, Manipulation, mobilisering og mange mange flere. Ens for dem alle er at de har til mål at lindre dine smerter og stimulere dig og dit nervesystem. Dette om de kommer som følge af bevægebegrænsning, hypermobilitet, som følge af en muskel/sene skade m.fl. Vigtigt for dig at vide er; VI kan teknikkerne og vi søger det rette stimuli for dig, så du får det bedre.

Finder vi det nødvendigt for at opnå lindring og bedring af dine gener, kan vi ofte kombinere manuel terapi med andre behandlings -eller træningstiltag. Dette blot for at arbejde evidensbaseret. Men vi vil altid informere dig før vi gør yderligere.

Ønsker du at vide mere om de enkelte faggrupper så klik her: Fysioterapi, Kiropraktik, Massage, Coaching, Fysisk træning.